Service

Häromdagen lossnade axelremmen på den YSL-väska som jag köpte på net-a-porter i augusti. Då kändes det irriterande att inte bara ha en butik att gå till och få det fixat. Men, jag fotade skadorna och mejlade till dem. Efter typ en kvart svarade de och erbjöd mig 52 euro för att täcka reparationskostnaden eller att returnera den. De hade inga fler på lager, annars hade de erbjudit mig en ny. Jag svarade att 52 euro blir bra (älskar väskan, vill verkligen inte returnera den). Fem minuter senare svarade de att pengarna finns på mitt konto inom 24 timmar. Bra va.

När spännet på en Lanvinväska från Nathalie Schuterman gick sönder (nästan direkt) häromåret var mitt enda alternativ att lämna in väskan till butiken och så skickade de iväg den till wherever och så fick jag hämta den när den kom tillbaka. Det tog över tre månader. Eeeehhh, vad roligt med en ny väska som man inte kan använda på en hel säsong. Tack så jättemycket.

EmailFacebookShare
Det här inlägget postades i Mig själv, Väska och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Ett svar till Service

  1. lisa skriver:

    Tycker att servicen generellt är rätt usel i Stockholm. Känns som om den är beroende av en specifik person. Lagade min Hopeväska för några veckor sen. Gick in till en läderverkstad, den på Rosenlundsgatan och de skulle ha flera hundra för att fixa en liten grej och det skulle ta flera veckor. Gick in till skomakaren på Torkel Knutsson som jag gått till i flera år och de fixade problemet medan jag väntade för 60 spänn. I lädersymaskin . Upplever också att man kan få olika besked av olika säljare i samma butik.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>